amerikattenelsa.blogg.se

Hänger du här ofta eller?

Fortune cookie :))))

Publicerad 2013-09-05 02:02:00 i Allmänt, USA,

¡Hola amigos! Vet ni hur jobbigt det är att varje gång behöva googla på upp&nervänt utropstecken??? Nej, det vet ni inte.

 
Allafall, sorry för sjukt dålig uppdatering, men som sagt det här med bloggning är inte min bästa sida.... Dock är jag otroligt mer aktiv på twitter, (FÖLJFÖLJFÖLJ @amerikatten ) 
 
Har dessutom ingen bra kamera och det är inte så överdrivet roligt utan bilder, right?
Detta är i stort sett det enda jag har att bjuda på, mitt lunch pass, (man behöver det för att kunna lämna campus på lunchen) bland det värre jag sett och inte blev det bättre när jag visade det för min vmamma o hon ba "Wow, Elsa, how attractive??? I have to post that one Facebook!!!" 
 
Liksom för det första togs kortet med en webkamera eftersom jag inte hade ett yearbook kort från förra året. För det andra ser jag ut att vara 10 år och för det tredje himla köttbulle hahahahhah ja ni får skratta!!!
 
Vad har hänt mer i mitt liv då? Idag hade jag min första fortune cookie, alltså en såndär kinesisk lyckokaka (som by the way inte ens är kinesisk utan visade sig vara 100% amerikanskt lol) Glömde såklart att ta bild så ni får en fin google bild istället.
 
 
De ser inte alls goda ut och det kan jag inte säga att de var heller. Den smakade typ papper. Men nu ska vi inte vara sånna. Fick allafall denna quote i min "Happiness always accompanies with you" vilket var lite trevligt sådär. Påtal om det så har jag faktiskt inte varit på dåligt humör en sekund sen jag kom hit. Eller okej, har stört mig på x antal saker
 
  • Har säkert nämnt det förut, men duscharna är så irriterande att jag vet inte vad, Det går inte att ändra trycket i strålen och det finns inte heller nån slang som man liksom kan ta loss. Men andra ord, det går fan inte att bli ren!!!! Kanske därför amerikaner är sådär dusch-galna... hmm.. 
  • Sen har vi ju den där luftkonditioneringen, alltså vet inte ens vart jag ska börja. Den är så överdrivet kall att jag önskar jag inte lämnat min kära fjällrävis hemma i Sverige.... Skojar inte ens, man fryser ihjäl!!! Särskillt i skolan. Sen när man kommer utomhus är det himla öken värme och man drunknar i svett.
  • En annan sak som är sådär ologisk att inte ens Gud vet hur de tänker, heltäckningsmattor i cirka hela husen + skor inomhus. Liksom va?? I min familj skyller de typ på att annars äter hundarna upp skorna/gömmer dem. Jag tar dock alltid av mig skorna och än är de hela. Kanske beror på den gudomliga doft de ger i från sig vid namn fotsvett. haha
Har inte så mycket mer att säga för tillfället, men om ni har någon fråga är det bara att fråga på. Kommentera får ni gärna göra också. Vad som helst. Typ en punkt gör mig glad :)))))
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tjiiispaj

Publicerad 2013-09-05 14:37:47

.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Lindgren

¡Hola amigos! Välkomna till min Amerikattblogg. Här kan ni stalka mig och mitt liv som utbytis på andra sidan Atlanten. Närmare bestämt i Durham, North Carolina. Taco hej! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela