amerikattenelsa.blogg.se

Hänger du här ofta eller?

Eskulan

Publicerad 2013-08-31 22:02:18 i Allmänt, USA,

Alltså hade skrivit ett as långt inlägg häromdagen. Det försvann. Ledsen Elsa. Snyft.
 
Men allafall, ska försöka återskapa det så gott det går. (med lite håkan i öronen och ahlgrens bilar i munnen <333<3<<3333)
 
Har alltså gått min första vecka på amerikanskt high school!!!!!!!!!!! Hur sjukt låter inte det???? 
Kl 07.05 måndags morgon satte en nervös och sjukt förvirrad Amerikatt sin fot Charles. E. Jordan HIgh School (fett fancy namn, I know) Jag var lost, väldigt lost.
 
Varannan dag har man A-day och varannan B-day och detta är hur mitt schema ser ut: 
 
(A-days)
Speech. Alltså typ rättorik. Man lär sig att ää-ä-äh-h-h tala inför ööh f-f-o-f-o-o-l-k. Kommer bli en av de tuffare klasserna. Men fett värd. Har även bästa läraren, Mr Seeeeeed. (Är fru frö hans fru? haha lol) Dock behövde jag ställa mig upp och prata om nån svensk mat i 20sek medans ha tog tid. Pratade om surströmming. Sa även att är glad att jag inte är hemma i september eftersom jag har surströmmingsfantaster till päron. hmm. 
 
Photography. Är en usel fotograf haha, men detta kan nog bli kult. Klassrummet ligger dock i källaren och det stinker bokstavligt talat kiss. Puss. Plus det är jag och massa Freshmen man allafall.
 
US history. Världens lalligaste klass. Men eftersom honors klassen skulle bli för svår då jag läst cirka 0 amerikansk historia innan så fick det bli denna. Läraren är också rätt skum. Häromdagen sa hon att vi kunde ta fram våra mobiler för att googla på vardetnuvar. 2 minuter senare nästan skriker hon att hon kommer ta våra telefoner om hon ser de igen. Guldfisk minne eller vad? haha
 
Pre Calculus. Alltså vanlig hederlig mattematik. Är lite förvirrande med alla mattetermer på engleska, men funkar. Sitter brevid en snäll pojke som brukar hjälpa mig :)))) han är ganska snygg btw (HEJ MEAN GIRLS).
 
(B-days) 
Theater. Än så länge har vi bara lekt typ namnlekar, men tror denna kommer bli rolig. Sjukt sarkastisk lärare, men gillar henne starkt.
 
Chemistry. Har dock bytt bort denna klass pga för svår/tror läraren kommer döda mig. Bytte denna till - vänta, kom nyss på att jag råkade skriva sociology istället för psychology på mitt bytaklasspapper hahaha typiskt mig, Aja det kan nog inte bli värre än den där kemin allafall.
 
Choir. Har inte så mycket att säga om denna förutom att läraren är lite lik fat amy från pitch perfect haha. Eller just det, de har någon kör-resa (lol) till BAHAMAS, Inte obligatiskt, men låter as najs ju!!! Just nu sjunger vi nån djungelsång och man ska låta som apor.. hmm..
 
English. Har även Mr Seed i detta ämne, yaay!!
 
Hem åker jag denna - vad är inte mer amerikanskt än en gul skolbuss?
 
Och pappa, ska sluta klaga på vårt internet hemma. Detta är nästan värre. Kan inte ladda upp min taco hej bild :(
 
så vår bli såhär, 
 
TACO HEJ!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Lindgren

¡Hola amigos! Välkomna till min Amerikattblogg. Här kan ni stalka mig och mitt liv som utbytis på andra sidan Atlanten. Närmare bestämt i Durham, North Carolina. Taco hej! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela