amerikattenelsa.blogg.se

Hänger du här ofta eller?

The Americat's back!!!!!!!!!1!!!

Publicerad 2014-06-10 00:20:00 i Allmänt,

Hey y'all! Det var ett tags sedan sist, närmare bestämt 234 dagar. Ja, så illa är det. Senaste gången Amerikatten uppdaterade var 18 Oktober 2013. Aj. Oj. Så, kan det gå. Hoppas ni förlåter mig, friendzz. (Eller friends och friend... Har bara en vän som läser denna blogg, sorgligt men sant....HEJ MALIN P!!!!!!!!!)
 
 Påtal om ingenting så insåg jag nyss att jag fyller 18 år, som cirka sådär några timmar???? Eller för att vara exakt så är det redan min födelsedag om man räknar svensk tid!! Jag? Arton? Myndig? Vuxen? VA? VA? Fattar inget??
 
Anyway, är så efter i min bloggning stt jsg inte ens vet var jag ska börja... Men nu undrar väl kanske vart jag hållt hus, så tänkte köra en liten (läs: STOR) photobomb om mina senaste äventyr i staterna.
 
Fast först kör vi en liten summering av senaste månadernas händelser:
  • Har spelat i skolans basketlag (jag var det svarta fåret, fast omvänt)
  • Var i Atlanta, Georgia under nyår (på amerikansk fotbollsmatch kanske ska tilläggas)
  • Har varit på en äkta amerikansk prom (alltså bal)
  • Var i Washington DC under springbreak
  • Varit inne i Vita Huset!!!!!!
  • Har firat Thanksgiving + amerikansk jul
  • Varit på skandinavisk julmarknad
  • Varit på ett antal musikaler (bla MAMMA MIA! Wizard of Oz och Les Misérables)
  • Spelat i skolans lacrosse lag (mer om det i ett annat inlägg)
  • Haft influensa (mindre kul, mindre kul)
  • Sett filmen Forrest Gump x antal gånger, lika så FROZEN!!! (Jag är numera känd som QUEEN Elsa i detta land, haha)
 
Ursäktar den extrema oordingen på bilderna men here we go!!!
 
På zoo i Washington DC
 
Tvättar håret i vattenfall (?)
 
 
6-åringar som spelar baseboll, har aldrig skådat något sötare!!
 
 
Hittade svenska vikingar på en Skandinavisk julmarknad
 
 
Sköldpaddor är så coola, vill också ha en!!!!
 
Detta är min bff, hon heter Disney och är något överviktig. Men det gör inget :)
 
 
 
Random gubbe i svart photobombade 
 
UNC football game (helt ärligt fattar jag fortfarande inte rikitgt amerikansk fotboll????)
 
Detta är Disney's favorit sovställning??
 
Skrattade i 10min pga att Fritz glömde ta bort lappen från museet. Så kan det gå.
 
Försök hitta myrsloken
 
US Capitol
 
Vi gillade visst det där vattenfallet
 
 
Swede swag.
 
Okej här kanske det är enklare
 
Påväg till DC
 
 
 
US Capitol i bakgrunden
 
 Thanksgiving!!!!!!!!!!! Poserar vid kalkonen. 
 
 Sebröder, här har vi zebror (lol är så rolig :):)
 
 
Spiritweek i skolan, tror detta var ThrowbackThursday och att vi försökte klä oss 50-tal?? Kan väl inte säga att vi lyckades sådär speciellt bra... haha men A for effort eller nåt
 
Mitt lacrosse lag (som sagt, berättar mer om lacrosse i ettannat inlägg)
 
Selfie med Abraham Lincoln
r
 
Chick-FIl-A Bowl i Atlanta, Georgia. Duke University (Som kommer från Durham, North Carolina där jag bor) spelade mot Texas A&M
 
Var på IKEA! Åt dock inte där, snyft :(
 
Innan matchen, min familj hejade på olika lag, haha. Min värdmamma gick på Texas A&M (som är ett univeritet i Texas) och min värdpappa jobbar på Duke. 
 
Gjorde pepparkakshus sådär lagom till jul
 
Innan prom i downtown Durham
 
 
Swedish fish (obs internskämt, men om ni nu vill veta så finns det ett amerikansk godis som heter Swedish fish, så det har typ blivit mitt smeknamn.. haha därav fiskfejsen)
 
 
På Mamma Mia (lite coolt att se en "svensk" musikal sådär, den var grymt bra!!!! 
 
 
Min prom dressss, blå som svenska flaggan sa värdmor
 
 
I DC, ser ut som jag har en jättefin hatt i form av Washington Monument
 
 
Framför vita huset, eller rättare sagt efter vi kommit ut ur vita huset
 
Det var ett litet smakprov av de cirka 3000-något bilder jag har på min dator, mer kommer förhoppningsvis i ett annat inlägg, 
 
TACOHEJ!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tjiiispaj

Publicerad 2014-06-10 16:10:11

1. HAHAHAHAHA FYFAN VAD DÅLIGA PÅ 50-TALET.
2. Omg säåååå fin på balen! Du lyckades bättre än alla oss tjejer tillsammans på balen i 9:an xpPpPpP

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Lindgren

¡Hola amigos! Välkomna till min Amerikattblogg. Här kan ni stalka mig och mitt liv som utbytis på andra sidan Atlanten. Närmare bestämt i Durham, North Carolina. Taco hej! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela