amerikattenelsa.blogg.se

Hänger du här ofta eller?

Min skola evakuerades pga bombhot, vad hände på Rudbeck då?

Publicerad 2013-09-13 03:38:00 i Allmänt, USA,

Vaknade imorse, (obviously, annars hade jag skrivit detta i sömnen) 45 minuter efter mitt alarm skulle ringt av vfar. Yay, stressig morgon, HEJ! Det idiotiska var att jag hade en känsla igårkväll innan jag somnade att jag hade glömt att sätta alarmet och ja, så var ju fallet. Var sådär lagom glad imorse... Tills, håll i er, jag gick in på twitter och ser att WILLIAM SPETZ , KILLEN FRÅN YOUTUBE SOM SPRINGER MED ARMEN, HAR RETWEETAT MIG!!!!!1!!! 
 
Satt sedan där i skolan och tänkte, vad mer kan hända en torsdag som denna? 5 minuter senare ringde brandlarmet. Vi traskade ut på fotbollsplanen med klassen som en vanlig brandövning. Men efter ha stått i gassande 90 graders (Fahrenheits) värme i cirka trekvart började jag undra.. 1) vilken kroppsdel jag tänkte med när valde svarta jeans + långärmad tröja och 2) varför går vi inte tillbaka in i skolan????? Jag ville ju göra mitt trigonometry quiz!!! :(((((((
 
De ropade sedan ut i högtalarna att har man bil och har alla sina grejer så får man lämna campus. Jag hade mina grejer, som tur var, men har ju varken bil eller gångavstånd till skolan så hade ingen annat val än att vänta 45min till så att skolbussen kunde ta mig hem. 
 
Hade fortfarande ingen aning vad som pågick, trodde typ någon liten olycklig själ hade råkat sätta igång larmet av misstag, men blev lite smårädd när jag såg detta utanför skolan.
X antal polisbilar + brandbil. Det var inte förens jag var påväg hem jag får reda på att det hade varit en BOMB THREAT på skolan!!!!1!!!! Vet inte så mycket detaljer, men hörde något om "en möjlig bomb i gympasalen". Mamma, orora dig inte, det låter farligare än vad det var. Helt ärligt var jag mer glad för att jag slapp mitt matteprov än rädd. Eller okej, lite läskigt var det..!
 
Händelserik dag? Mycket! Nu ska jag sätta mitt alarm på 5.30, krypa till kojs och sovzzzzki. Godnatten!
 

Kommentarer

Postat av: Victor

Publicerad 2013-09-13 16:31:53

LÅTER FARLIGT! NU MÅSTE MAMMA SKICKA HEM DIG

Svar: ÅH NEJ!!! DÅ MÅSTE JAG BOMBHOTA FLYGPLASTEN SÅ JAG INTE KOMMER HEM!!!!
Elsa Lindgren

Postat av: Ida

Publicerad 2013-09-17 04:00:56

Cheesus, vilken grej! Det är action i NC i alla fall, så har du något att skriva om här :)Jag måste säga att jag älskar din blogg, det enda som är dåligt är när jag går in på den och du inte har gjort ett inlägg. Det låter som du har det bra!

PS. Jag hoppas att du inte känner två Ida som du tror kan ha skrivit det här, men det kändes stelt att skriva efternamn. Awkward. Mina social skills har tyvärr inte förbättrats av det här landet..

Svar: Ja, det var ju en upplevelse om man säger så! Åh, tack!! NU BLIR JAG JÄTTEGLAD!! :D nu vet jag att det inte bara är mamma och farmor som gillar den, haha ;D yes, har det hur bra som helst här!
Stalker som jag är kollade jag upp ip-adressen och eftersom jag är rätt så säker på att jag bara känner en Ida befinnandes i Maine så har jag mina gissningar (; haha, allafall, brukar kika in på din blogg ibland också! Är fet avis på dina muffins :((( hoppas du har det bra! och sorry för cpsegt svar.. hahah
Elsa Lindgren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Lindgren

¡Hola amigos! Välkomna till min Amerikattblogg. Här kan ni stalka mig och mitt liv som utbytis på andra sidan Atlanten. Närmare bestämt i Durham, North Carolina. Taco hej! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela