amerikattenelsa.blogg.se

Hänger du här ofta eller?

Kan man se 3D film från en riktning?

Publicerad 2013-09-17 04:07:11 i Allmänt, USA,

Holaaaaa!! Bara för att jag egentligen borde plugga så kör vi en amerikattuppdatering istället. 
Vet inte riktigt vad jag ska skriva, skolan rullar på som vanligt. Går dock fortfarande vilse cirka varje dag. Skyller på att mina orienteringsskills är cirka 0 (återkommer till det sen) Allafall, hade mitt första quiz idag, trigonometri <3333<3 Det roliga var, att vi skulle haft provet förra tisdagen, men Mr Bauer sköt upp det till i torsdags av okänd anledning. På torsdagen blev ju skolan bombhotad så det bidde inget prov då heller. Men idag var det varken bombhot eller något annat hot som hindrade oss från att skriva provet. 

Igår var jag även på bio med Alyssa, min lunch buddy. Yay, det var jättemys. Vi såg 3D film från en riktning. This is us.  Dog lite sådär när de tydligen hade tältat och haft bonfire I Sverige (HUR RANDOM?) och NIALL SATT DÄR MED EN AIK MÖSSA!!!!! Btw, ganska sjukt hur stora de blivit. Jag kommer ihåg när man googlade one direction och det kom upp massa kartgrejer.. Hahah tider. 
Köpte en LITEN cola, denna var tydligen liten i amerikanska ögon. Hmm... Ska även noteras att biljetten kostade 6 dollar (ALLTSÅ TYP 40 SPÄNN!!) och liten cola + popcorn kostade 11... Nästa gång ska jag fan ta med egenpoppade micropopcorn #OveStyle :)))))
Sedan åkte vi till Gilberto's jobb och åt lite cheese cake, världens godaste! (Ja, mamma, det var min lunch..vad säger du nu va? Va? Va?)

Och påtal om orientering, kom jag sedan på när hon skulle skjutsa hem mig att jag visste vart jag bor. Alltså jag vet (nu) var jag bor, men hade ingen aning om hur man kör/var det ligger på en karta... Men efter lite snurrande hit och tid och hjälp av GPS så löste det sig till slut allafall.  Det är även lite småläskigt/väldigt ovant att någon i ens egen ålder kör bilen. Vi blev tutade på två gånger, oups. 
Och det var typ min helg, eller just det, var på orientation (lol) meeting och träffade min arena rep + andra utbytisar. Man fick samma information som man fått cirka femtioelva gånger innan, men det var trevligt att träffa andra utbytesstudenter då det bara finns en annan på min skola. En fransman, med ganska så krasslig engelska. Krasslig, säger man ens så? Haha, hur som haver, trevlig är han allafall. Har dock bara träffat honom en gång.  Ursäktar även kvaliten på bilderna, men bättre än inget, right??










Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-09-18 15:17:08

Uppdatera mer! I love you 💕

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Lindgren

¡Hola amigos! Välkomna till min Amerikattblogg. Här kan ni stalka mig och mitt liv som utbytis på andra sidan Atlanten. Närmare bestämt i Durham, North Carolina. Taco hej! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela