amerikattenelsa.blogg.se

Hänger du här ofta eller?

Eggball vs football

Publicerad 2013-09-29 18:54:00 i Allmänt, USA,

Hola amigoooos :)))) Här kommer lite uppdatering på min helg.
 
Var hos grandma och grandpa på middag i fredags och jag bjöd på djungelvrål, har inte skattat så mycket på länge hahhahhaha. De förstod verkligen inte hur svenskar kunde gilla det (det gör i och för sig inte jag heller..????)
Glömde dock att filma, lite synd sådär.. Ska dock göra det när jag låter mina vänner prova den trevliga smaken kallad saltlakrits. 
Igår var jag på min andra handäggmatch. Vi gick dock efter halvlek pga ett dåligt spelande UNC + en mycket upprörd broder över detta. En sak som jag inte fattade innan jag kom hit är att college fotboll är en fett big deal här. Där jag bor hejar man antingen på UNC (University of North Carolina) eller Duke, vilka båda är stora universitet. Fick både en UNC och en Duke t-shirt när jag kom hit och har använt båda på idrotten i skolan. De är största rivaler hahahaha folk har kommenterat det.
Sedan hängde jag med lite vänner och spelade fotboll. Alltså svennefotboll. Europeiskfotboll. VÄRLDSFOTBOLL. (Ska helt seriöst börja kalla amerikanskfotboll för handegg i framtiden, det är så sjukt sant. Orkar ej) Kommer dock med största sannolikhet bli slagen i ansiktet om jag tar upp denna diskussion. hmm..
Glömde dock ta bilder, men det var allafall jag, Grey, Gilberto, Ziwa och Grey's brorsa. Vi spelade även basket och trodde jag skulle skämma ut mig, MEN alla ville vara i mitt lag och de undrade varför jag inte redan spelade för skolans basketlag hahahha ser man på. Ska allafall göra tryouts i slutet av oktober så vi får väl se hur det går. (WISH ME LUCK!!!)
 
Efter mycket svettandes drog vi hem till Grey och kollade film och tjockade i oss popcorn. SALTA popcorn för ovanlighetens skull, haha.(fattar fortfarande inte grejen med söta popcorn?????) Allafall, det roliga var sedan när jag kom hem. Hade ingen nyckel och ville inte plinga eftersom klockan var rätt mycket, så knackade på fönstret och skrämde ihäl vmor hahaha hon är typ fortfarande rädd för mig.
 
Ikväll ska jag äta på något buffé ställe med lite vänner, ska även försöka komma ihåg att knäppa lite kort.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Lindgren

¡Hola amigos! Välkomna till min Amerikattblogg. Här kan ni stalka mig och mitt liv som utbytis på andra sidan Atlanten. Närmare bestämt i Durham, North Carolina. Taco hej! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela