amerikattenelsa.blogg.se

Hänger du här ofta eller?

Gig 'em!

Publicerad 2013-10-05 21:43:53 i Allmänt,

Nu blir jag nästan lite rädd för mig själv när jag direkt efter publicerat förgående inlägg sätter mig och påbörjar nästa. VAD HÄNDER MED MITT LIV????
 
Det ärliga svaret är väl att jag inte har så mycket för mig för tillfället. Eller skypade med familjen i cirka sådär två timmar, vilket var mycket trevligt. Under dessa två timmar droppade det in lite olika släktingar att prata med bla annat farmor, farbror, Mats, kusin. MIn fiskenörd till far kom även hem med 8 gäddor, GRATTIS PAPSKI!!! 
 
Måste bara slänga in denna bild från i somras när vi var och fiskade i Norgelandet. 12kg hälleflundra och en stolt papski.
FICK FAKTISKT OCKSÅ NAPP!!!! DETTA VAR NÅGRA AV ALLA!!!
Vet att det inte finns bevis, men Amerikatten talar alltid sanning. Kolla, sitter liksom med i båten, vem skulle annars dragit upp fyra sikar i ett kast???
 
Ne, nu ska detta inte bli ett inlägg när jag skryter om min fiskelycka... Åter till VÄRMEN och Amerikatt. (Nämnde jag förresten att det varit 30 grader de senaste dagarna? Nej, förmodlgen inte. Hörde dock att det varit 0-gradigt i Sverigeland hahah)
 
Ikväll ska jag på min första amerikanska barbecue. Med massa aggies. Gig 'em. Whoop. 
 
Och för er som inte förstår Texas A&M språk (dvs alla amerikattens läsare) så kommer här en liten översättning: Aggies är alltså människor som pluggat på Texas A&M University. Gig 'em är typ deras "tecken". Vad jag fattar den som en vanlig tumme upp. Min värdmamma pluggade alltså på detta universitet och använder massa Aggies termer hela tiden. Hittade en hel Wikipedia sida med dessa termer. Lite komiskt sådär. Och somsagt, allt som har med college att göra är en BIG DEAL här. 
 
Varje oktober anordnas en "aggie barbecue" här i närheten och det är alltså dit vi ska.
 

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2013-10-08 00:25:00

ppffft, sitt inte där och förklara texas saker!!!!!!!! Fyyy skämmes katt

Svar: hhahahhahaha men min värdfamme är tekniskt sett från texas så tyyyyst!!
Elsa Lindgren

Postat av: Papski

Publicerad 2013-10-08 07:33:52

Kanonkort!

Svar: bara för att du är med eller vadå??? hahahha smakade gäddorna bra eller??
Elsa Lindgren

Postat av: Tjiiispaj

Publicerad 2013-10-17 19:46:55

Men blogga mer då!:( och bilder!!!! På ditt rum, berätta om dina nya kompisar, hur dina familjemedlemmar är osv!!! Snälla jag saknar dig och vill veta<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Lindgren

¡Hola amigos! Välkomna till min Amerikattblogg. Här kan ni stalka mig och mitt liv som utbytis på andra sidan Atlanten. Närmare bestämt i Durham, North Carolina. Taco hej! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela