amerikattenelsa.blogg.se

Hänger du här ofta eller?

How y'all doin?

Publicerad 2013-08-25 21:57:00 i Allmänt, USA,

¡Hola, amigos!

Tänkte bara berätta lite random stuuff, so here we go!
 
Hittills har jag ätit 
  • Hamburgare. Donken bror.
  • Hot dog. Alltså korv med bröd. Inte en varm hund.
  • Chicken nuggets. 
  • Ribs. 
  • Waffles.
  • och lite annan amerikansk husmanskost.
  • Ikväll blir det Subway.
Gotta love the American food... Haha nejmen än så länge är det nice, får se hur lång tid det tar innan jag saknar surströmming.. hmm.. 
 
Lite slumpmässiga saker.
  • När vi satt o åt chicken nuggets kom min värdmamma med en kommentar om att min värdbror "is turning into a chicken nugget" eftersom det typ är det enda han äter. haha.
  • North Carolina hör tydligen till southern. Alltså sydstaterna.(Därav rubriken)
  • Har smakat pecan pie och banana pudding , vilket är typiskt southern. Gott, men extremt sött. Är dock inte så förvånad.
  • När vi var i mataffären sa jag att jag helst inte ville ha jättesöta flingor till frukost. Min vmor tar fram ett par honungsflingor och frågar om de blir bra. hmm..
  • Hon sa även att "the most important thing is that you have a good time! ...and.. that you EAT!" Haha kommer inte svälta allafall.
  • Och "you WILL gain weight" Maybe I'll turn into a Swedish meatball.. hmm lite sorgligt sådär.. lol
  • Min vfamilj snackar ganska mycket skit om Yankees. Alltså typ sånna från New York. 
  • Duscharna är as konstiga.
  • Likaså toaletterna.
  • Och normala lakan har de icke heller.
  • Ikväll ska jag på min första baseball match!. Go Durham Bulls!
  • Imorrn börjar skolan... Första dagen i ett äkta amerikanskt high school!!!!! Åh hArre. Kommer dö.
Eller just det, en sak till, KOMMER KANSKE FÅ TRÄFFA PRESIDENT OBAMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!OCHSKAKAHAND!!!!!!!!!!!!!! 
 
Berättar mer senare.
 
Här är btw en bild på min första amerikanska vän. Disney. Fast hon var inte lika excited på att ta en selfie som jag.. But anywaay 
 
 
 
 TACO HEJ Y'ALL
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elsa Lindgren

¡Hola amigos! Välkomna till min Amerikattblogg. Här kan ni stalka mig och mitt liv som utbytis på andra sidan Atlanten. Närmare bestämt i Durham, North Carolina. Taco hej! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela